Tuesday, April 3, 2012

3rd March

No idea why I used the date as the title.... well, maybe it's almost holiday! Even though it's just a week holiday, I'm really still really looking forward to it. The only bad thing is having an assignment deal less than a  week later. Hmm.... Not going to care too much, no matter what, the point of having a break is to prepare oneself for the upcoming challenge...haha... excuse~

Still pondering whether I should take winter course... which is going to take up almost all of my winter break. Or keep it for semester 2, and have a real get away. =S

The weather is not getting too cold yet.... but certainly can imagine it.
What should I do during the break? Can't go to the mainland D= First thought of going to Adelaide.....urgh~ sad case. Well, Tassie still have lots to offer, so not worrying about that.

前几天,老弟聊了清明,我才发现。。。
原来我错过了很多家里的拜拜,清明。
记得小时候,
双手握着一对二十仙的硬币,念念有词。。。*一抛!*。。。
“哇。。。太嫲嫲笑你啊!”

时间久了,我也忘了什么是“笑”,什么是“气”。
总之,吃饱就好!=D

清明。。。hmm....
大伙们颜色斑斓的鸭舌帽,
小叔婆的肉粽,
二姑的鸡蛋糕 ,
kuih koci, 发糕,angku kueyh ,面龟,烧猪,鸡,鸭。。。
模糊的记忆告诉我。。。还有,还有。。。
还有顶着大太阳,吮着手里那一大片的bali“旺来”(黄莉)的滋味

好像是小学的时候吧。。。那时还很小。
老爸叔伯他们之间有了争执,连清明也分两三批的。
三四只小猫似的,一点气氛都没有。Seriously what the phuck's going on?
haha.... 那也已是N年前的事了。

老实说,我对神鬼这类东东不是百说百信的。
但有时真的不信很难。

*四/五年前,还在KL读书的时候*

某个傍晚,室友去了教会,留我独自呆在房。

*我的宿舍有五楼,我在四楼。*

温书到一半,一股超强烈的古龙水顿时让我毛骨悚然!

*传统华人入棺仪式前,都是会以一些清水+古龙水抹身。
那种古龙水不同之处是味道超烈的,不是现代男生会喷在身上的那种。*

刚开始我并不以为意,因为当晚的风很大,而且还不断的那种。
所以,照理来说,那古龙水的味道因该会慢慢消失的吧。。。

没有。。。而且越来越强!
那古味道在我读书桌那儿停留了足足一分钟多左右。。。
那一分钟多,我的心跳仿佛也停止了跳动。。。

哈哈。。。如果你没体验过,是不可能了解的。
那种体验就是,你完完全全感受得到你身上,根本没有一根毛发是没有竖起的!Geli 到!!

过了几天,我查了日历,才发现原来是我的阿公逝世一周年(还是百日,忘了)。

haha.... geli!

Tomorrow's last day of school before eater break, yeah!


推荐一首夜深人静时听的歌   台湾“艾薇儿” 艾伦-《I'll be fine》

2 comments:

Vachel said...

horrrr ah gung去找你咯吼,哈哈哈哈
他身上有种“特殊”的味道的啊~~~~~~ =P

Song said...

haha... *hold my breath*